Buren helpen gezin uit brandend huis
Binnenland

Buren helpen gezin uit brandend huis.

Oplettende buren hebben gisterenavond in Almelo een gezin uit hun brandende huis gered. Ze schoten te hulp met een ladder.

Een van de bewoners merkte op dat er brand was uitgebroken in de vaatwasser, meldt De Telegraaf. Ze maakte haar vier familieleden wakker, maar vanwege de enorme rookontwikkeling konden ze niet meer via de trap uit het huis vluchten. 

In een uiterste wanhoopspoging begonnen ze op de muren te bonken om de buren te alarmeren. Die werden wakker en haalden razendsnel een ladder tevoorschijn. Ze plaatsten die aan de buitenzijde van de woning, waardoor alle vijf de bewoners veilig het pand konden verlaten. Niemand raakte gewond, wel heeft het huis forse brandschade opgelopen. 

Adequaat gehandeld

"Dit had heel anders kunnen aflopen”, zegt Dave de Leeuw, officier van Dienst van Brandweer Twente.
"Het is een geluk dat de buren het gebonk hoorden en vervolgens zeer adequaat hebben gehandeld door het plaatsen van een ladder."

Alle artikelen geladen. Overzicht →