Dodelijke curry serveren = zes jaar brommen
Raar

Dodelijke curry serveren = zes jaar brommen.

De eigenaar van een Indiaas restaurant in het noorden van Engeland heeft vandaag zes jaar cel gekregen, omdat een van zijn klanten is gestorven na het eten van zijn curry.
De 38-jarige Paul Wilson had bij zijn bestelling expliciet gezegd dat hij allergisch was voor pinda's, maar kreeg toch een chicken tikka masala mee waarin pinda's waren verwerkt. Hij raakte daardoor in shock en stierf in zijn woning. Restauranteigenaar Mohammed Zaman werd veroordeeld wegens doodslag. Hij zou "roekeloos en arrogant" met de risico's zijn omsprongen en zijn winst voor veiligheid hebben gesteld, meldt het ANP op gezag van The Independent. Het restaurant had amandelpoeder vervangen door poeder met pinda's, omdat dat goedkoper is. Drie weken eerder moest een andere klant ook al naar het ziekenhuis omdat hij een zware allergische reactie kreeg.
Alle artikelen geladen. Overzicht →