Paard schrikt van vuurwerk, wordt geëuthanaseerd
Raar

Paard schrikt van vuurwerk, wordt geëuthanaseerd.

En Engelse dame vindt dat de verkoop van vuurwerk strenger gereguleerd moet worden. Haar paard was namelijk zo geschrokken van de pyrotechnica dat hij zich verwondde en daarna noodgedwongen een spuitje kreeg.

Volbloedpaard Boy (12) schrok omdat bezoekers van een aanpalend vakantiehuisje vuurwerk hadden afgestoken. Hij kwam in prikkeldraad terecht en haalde zijn benen open. Volgens de dierenarts was euthanasie de enige optie, zo weet de Telegraph.

Nelly Shell (27) is er kapot van. "Als je vuurwerk gaat afsteken laat dat dan alsjeblieft aan mensen in de buurt weten. Als ik het had geweten had ik Boy in een ander veld gezet." Nelly is een petitie begonnen om de verkoop van vuurwerk aan particulieren te verbieden.

"Het gaat niet alleen om paarden, het gaat om alle dieren, ook om schapen en koeien. Ik probeer degene die hiervoor verantwoordelijk is te vinden zodat ik de gevaren kan uitleggen. Ik zou niet willen dat dit met iemand anders' huisdier gebeurt."

Alle artikelen geladen. Overzicht →